Ozubené převody

Všechna soukolí tvoří frekvenční složku označovanou jako záběr ozubených kol. Základní frekvence záběru ozubených kol se rovná počtu zubů ozubených kol krát rychlost otáčení hřídele. Kromě toho všechna ozubená kola vytvářejí řadu postranních pásem nebo modulací, které jsou viditelné na obou stranách frekvence záběru primárního ozubeného kola.

Normální profil
V normálním soukolí je každý z postranních pásem rozmístěn přesně o 1X rychlost otáčení vstupního hřídele a celý záběr ozubeného kola je symetrický. Kromě toho se postranní pásma vždy vyskytují ve dvojicích, jeden pod a jeden nad frekvencí záběru ozubených kol a amplituda každého páru je identická. Pokud bychom rozdělili profil záběru ozubeného kola pro normální ozubené kolo nakreslením svislé čáry skrz skutečný záběr (tj. počet zubů krát otáčky vstupního hřídele), byly by obě poloviny totožné. Proto jakákoli odchylka od symetrického profilu indikuje problém s převodem; je však třeba dbát na to, aby se zajistilo, že problém je uvnitř ozubených kol a není způsoben vnějšími vlivy. Vnější nesouosost, abnormální indukovaná zatížení a řada dalších vnějších vlivů ničí symetrii profilu ozubeného kola. Převodovka je rotační zařízení, které může způsobit normální nízkofrekvenční harmonické frekvence ve spektru vibrací, ale také může vykazovat velkou aktivitu v oblasti vysokých frekvencí v důsledku nárazů ozubení a ložisek.
Spektrum jakékoli převodovky ukazuje 1X a 2X spolu s frekvencí záběru ozubených kol (GMF = frekvence záběru ozubených kol). 
GMF bude mít postranní pásma otáček vzhledem k otáčkám hřídele, ke kterému je ozubené kolo připojeno.
Spektra převodovek obsahují řadu frekvencí v důsledku různých GMF a jejich harmonických.
Všechny špičky mají nízké amplitudy a nejsou buzeny žádné přirozené převodové frekvence, pokud je převodovka stále v dobrém stavu. Postranní pásma kolem GMF a jeho harmonické jsou zcela běžné.